Графоаналітичний підхід до визначення працездатності ходової частини важких транспортних агрегатів через систему колесо-рейка

Автор(и)

  • Олександр Миколайович Кириченко Національна академія Національної гвардії України, Україна https://orcid.org/0000-0001-9136-7593
  • Валерія Павлівна Раківненко Національна академя Національної гвардії України, Україна https://orcid.org/0000-0002-6136-6191
  • Аліна Володимирівна Колісник Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-5038-0230

DOI:

https://doi.org/10.18664/ikszt.v28i4.296387

Ключові слова:

метод кінцевих елементів, програма MAPLE-18, система колесо-рейка, залізничний транспорт, поле контактних напружень, епюри напружень

Анотація

У статті досліджено напружений стан контакту в системі колесо-рейка за методом кінцевих елементів при використанні пружної напівплощини з урахуванням нормальних дотичних зусиль і їхньої сумісної дії. За допомогою комп’ютерної програми MAPLE-18 побудовано тримірні епюри поля напруження зони контакту для чисельних варіантів навантажень.

Біографії авторів

Олександр Миколайович Кириченко, Національна академія Національної гвардії України

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри інженерної механіки

Валерія Павлівна Раківненко, Національна академя Національної гвардії України

кандидат технічних наук, доцент, зав. кафедрою інженерної механіки

Аліна Володимирівна Колісник, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри залізничних станцій та вузлів

Посилання

Ковальский Б. С. Допускаемые нагрузки крановых грузовых колес. К 100-летию контактной задачи Герца. Київ: Техніка, 1983. Вип. 19. С. 9-13.

Тимошенко С. П. Метод исследования статистических и динамических напряжений в рельсе. Київ: Наукова думка, 1975. 280 с.

Кан С. Н., Ингульцов В. Н., Кириченко А. Н. Устойчивость цилиндрических оболочек с подкрепляющим слоем. Прикладная механика. Киев, 1972. Т. 5, № 8. С. 50-56.

Salo V. A., Rakivnenko V. P., Kirichenko O. M. Calculation of stress contentrations orthotropic cylindrical shells with holes on the basis of a variational method. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2019. V.O.S., № 7(99). P. 11-17.

Сладовский А. В. Контактное взаимодействие колес и рельсов: монография. Луганск: «Русь», 2005. 189 с.

Кириченко О. М., Раківненко В. П. Опір матеріалів: навч. посіб. Харків: НАНГУ, 2016. 412 с.

Кириченко О. М., Гребенік Л. А. Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка: навч. посіб. Харків: НАНГУ, 2016. 234 с.

Попов Г. Я. Контактная задача для линейно-деформированого основания. Киев: Вища школа, 1982. 776 с.

Сопротивление материалов / Г. С. Писаренко и др. Киев: Вища школа, 1986. 776 с.

Соколовский С. А. Приближенные решения линейных дифференциальных уравнений с переменными коэффициентами, применяемых к задачам строительной механики. Зб. наукових праць академії ВВ МВС України. 2014. Вип. 1. С. 86-98.

Раківненко В. П., Кириченко О. М. Дослідження несучої здатності металевих конструкцій при наявності в них тріщин. Зб. наукових праць НАНГУ. Харків, 2022. С. 104.

Тимошенко С. П. Курс теорії упругості. Київ: Наукова думка, 1972. 501 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-29