Визначення системи діагностування ТЕД з урахуванням вибору бажаних елементів зі змінною інтенсивністю відмов
DOI:
https://doi.org/10.18664/ikszt.v0i4.111059Ключові слова:
складна система, система діагностування, ефективність діагностичної системи, моменти діагностування, тяговий електродвигунАнотація
Метоюдослідженняємоделюванняпараметрівсистемидіагностуваннятяговихелектродвигунівлокомотивівдлязабезпеченнявстановленогорівнянадійності. Дослідженнявиконанінаосновіпроцедурибагатокритеріальноїоптимізації, методівтеоріїнадійностіітеоріївідновлення. Устаттінаданапроцедурабагатокритеріальноїоптимізаціїсистемидіагностуваннятяговогоелектродвигуна, щовраховуєдекількапоказниківякості: кількістьмоментівдіагностування, середнєнапрацюваннянавідмову. Поданометодпобудовимоментівдіагностуваннякомпоненттяговогоелектродвигуназподальшимвизначеннямраціональнихобсягівдіагностуванняівизначеннямвідповіднихрезультуючихмоментівдіагностуваннядвигунаякєдиноїсистеми. Моменти діагностування вибираються так, щоб ймовірності відмов компонентів не опускалися нижче наперед заданої величини. Запропоновано новий метод побудови раціональної системи діагностування тягового електродвигуна на множині Парето критеріїв: мінімум кількості виконання діагностувань, максимум середнього напрацювання на відмову. Дослідження виконані відповідно до «Державної програми стратегічного розвитку залізниць України», підготовленої Державним науково-дослідним центром залізничноготранспорту України спільно з фахівцями Укрзалізниці, і Програмою оновлення тягового рухомого складу залізниць на період до 2020 року. Необхідну якість системи діагностування слід визначати спільно з об'єктом діагностики, враховуючи вимоги, що ставляться до останнього. Система діагностування технічного об'єкта залежить від технології виро-бництва і технології відновлення застосовуваних компонент, що дає можливість обирати виконавця проведення відновлювальних робіт або виробника компонентів об'єкта, і в подальшому перейти від планово-попереджувальної технології обслуговування до обслуговування за станом об'єкта.
Посилання
Босов, А. А. Теоретические основы рационального содержания подвижного состава железных дорог [Текст]: монография / А. А. Босов, П. А. Лоза. – Днепропетровск: Дриант, 2015. – 252 с.
Капіца, М. І. Розвиток наукових основ удосконалення систем утримування тягового рухомого складу [Текст]: дис… д-ра техн. наук : 05.22.07 / М. І. Капіца [Дніпропетровський нац. ун-т залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна]. – Дніпропетровськ : Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2010. – 349 с.
Кузнецов, Т. Ф. Автоматизовані діагностично-статистичні комплекси та їх застосування в системі утримування тягового рухомого складу залізниць [Текст] / Т. Ф. Кузнецов, М. І. Капіца // Вісник Кременчуцького держ. політехн. ун-ту. – 2002. – Вип. 3(114). – С. 100-104.
Капица, М. И. Основные пути развития диагностики локомотивов [Текст] / М. И. Капица, Б. Е. Боднар, Я. Е. Савич // Вісник Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля. – Луганськ, 2003. – № 9(67). –
С. 96-100.
Дубинин, А. Е. Устройство телеметрического контроля тягового электродвигателя [Текст] / А.Е. Дубинин, А. А. Дубинин, Н. Н. Цаплин // Тез. I Междунар. науч.-практ. конференции «Инновации в системах обеспечения движения поездов», 2016. – Самара : СамГУПС, 2016. – 64 с.
Dong-Seok Kong. Method and Case Study of Multiobjective Optimization-Based Energy System Design to Minimize the Primary Energy Use and Initial Investment Cost [Электронный ресурс] / Dong-Seok Kong, Yong-Sung Jang, Jung-Ho Huh Energies. – 2015. – Vol. 8. – Р. 6114-6134. – Режим доступа: www.mdpi.com/journal/energies. DOI:10.3390/en8066114.
Priftis. Parametric Design and Multiobjective Optimization of Containerships [Text] / Priftis, Alexandros, Papanikolaou, Apostolos, Plessas, Timoleon // Journal of Ship Production and Design. – February 2017. – Vol. 33, № 1. – P. 46-59.
Evolutionary Multi-Criterion Optimization. 9th International Conference [Электронный ресурс] / EMO. – Münster, Germany, March 19-22, 2017. – Режим доступа: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-54157-0.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 М. И. КАПИЦА, В. В. ЛАГУТА, Т. Н. СЕРДЮК
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.