Особливості виникнення та розвитку контактних руйнувань головок рейок

Автор(и)

  • С. С. ТИМОФЄЄВ Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • Н. Р. ОГУЛЬЧАНСЬКА Український державний університет залізничного транспорту,

DOI:

https://doi.org/10.18664/ikszt.v0i5.115678

Ключові слова:

головка рейки, поверхневий шар, міцність, наклеп, деформація, тріщина

Анотація

У статті розглянуто основні причини руйнування головок рейок. Встановлено, що в результаті експлуатації на поверхні кочення рейок виникають поздовжні тріщини, які послаблюють зв'язок поверхневого шару з рештою об’єму металу головки. Це призводить до місцевого зім’яття на боковій грані головки початкової стадії викришування.

Біографії авторів

С. С. ТИМОФЄЄВ, Український державний університет залізничного транспорту

д.т.н., професор кафедри теплотехніки та теплових двигунів

Н. Р. ОГУЛЬЧАНСЬКА, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант

Посилання

Шнейдер, Ю. Г. Образование регулярных микрорельефов на деталях и их эксплуатационные свойства [Текст] / Ю. Г. Шнейдер. – Л.: Машиностроение, 1972. – 240 с.

Поляк, М. С. Технология упрочнения. Технологические методы упрочнения [Текст]: в 2-х т. / М. С. Поляк. – М.: «Л.В.М. – СКРИПТ»; Машиностроение, 1995. – Т. 2. – 688 с.

Обеспечение износостойкости в машиностроении [Текст]: учеб. пособие / А. Н. Гладченко, Н. А. Зенкин, И. В. Шевеля [и др.]. – К.: ІСДО, 1996. – 115 с.

Зенкін, М. А. Забезпечення працездатності та надійності машин [Текст]: навч. посібник / М. А. Зенкін, І. Л. Оборський, Ю. Ю. Щербань. – К.: КДУТД, 2001. – 87 с.

Кузнецов, І. Б. Оцінка функціональних можливостей вимірників енергетичних параметрів і обґрунтування можливості застосування для діагностики напружено-деформованого стану поверхневих шарів металу [Текст] / І. Б. Кузнецов, М. А. Зенкін // Вимірювання та обчислювальна техніка в технологічних процесах. – 1998. – №4. – С. 156-160.

Фізичні основи діагностики характеру руйнування деталей [Текст] / В. В. Аулін, О. Ю. Жулай,

Д. М. Барановський [та ін.] // Вісник ХДТУСГ. «Технічний сервіс АПК, техніка та технології в сільськогосподарському машинобудуванні». – Харків, 2004. – Вип. 24. – С. 116-121.

Meli E. A railway vehicle multibody model for real time applications / Meli E., Malvezzi M., Papini S., Pugi L., Rinchi M., Rindi A. // Vehicle System Dynamics, 46(12), P. 1083-1105, 2008.

Mei T.X. Mechatronic solution for high-speed railway vehicles / Mei T.X., Nagy Z., Goodall R.M., Wickens A.H. // Control Engineering Practice. – 2002. – Vol.10. – P. 193-198.

Maki Y., Building a railway vehicle model for hardware-in-the-loop simulation / Maki Y., Shimomura T., Sasaki K. // QR of RTRL. – 2009. - №50(4). – P. 193-198.

European ATEX Notified Bodies Group (ExNBG) htt://ec.europa. eu/enterprise/sectors/mechanical/ documents/legislation/atex/notified-bodies/index_en.htm.

European Coordination of Notified Bodies for Lifts (NB-L) htt:/ec.europa.eu/enterprise/sector/mechanical/documents/legislation/ lifts/notified-bodies/index_en.htm.

Lin, Y. Oxidation Behavior of Multiphase Nb-Mo-Si-B In-termetallics / Y. Lin, M.J. Kramer, A.J. Thom and M.A. Kine // Metallurgical and Materials Transactions A. – 2005. – V. 36. – P. 601-608.

Методы анализа поверхностей [Текст]: пер. с англ. – М.: Мир, 1979. – 582 с.

Формирование поверхностного слоя триботехнического назначения для железоуглеродистых сплавов [Текст] / Л. А. Тимофеева, С. С. Тимофеев, А. Ю. Демин [и др.] // Технологический аудит и резервы производства. – 2014. – № 1,2 (15). – С. 8.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-31