DOI: https://doi.org/10.18664/ikszt.v24i5.181334

Моделювання точкових колійних датчиків з підвищеною завадостійкістю

А. A. ПРИЛИПКО, С. О. ЗМІЙ, О. А. БОЙНІК

Анотація


Статтю присвячено моделюванню точкових колійних датчиків з підвищеною завадостійкістю, що використовуються у системах залізничного транспорту. Побудовано основний контур та структурну схему адаптивної системи точкового колійного датчика з підвищеною завадостійкістю, що самоналаштовується Виконано синтез адаптивних модальних законів управління нелінійними системами для аналізу точкових колійних датчиків. Реалізовано в пакеті Simulink модель точкових колійних датчиків з підвищеною завадостійкістю. У результаті моделювання отримано сигнали у контрольних точках, що свідчать про достатню завадостійкість точкового колійного датчика. Крім того, виконано моделювання впливу колеса, який фіксується точковим колійним датчиком, на коефіцієнт зв’язку між живильною та приймальними котушками індуктивності.

 


Ключові слова


точковий колійний датчик; підвищення завадостійкості; системи лічення осей; адаптивна система

Повний текст:

PDF

Посилання


Колійний датчик для визначення положення осі колеса та рахунку осей : пат. UA 59424. Омельяненко В. І., Волченко Б. Г., Волченко В. Г., Лисенко О. О.; Товариство з обмеженою відповідальністю «ДСКТБ СКАТ»; опубл.15.09.2003. Бюл. № 9. – 13 с.

Кириленко А. Г., Груша А. В. Счетчики осей в системах железнодорожной автоматики и телемеханики: учеб. пособие. Хабаровск : Изд-во ДВГУПС, 2003. 75 с.

Щиголев С. А., Шевцов В. А., Сергеев Б. С. Области применения устройств счета осей в системах СЦБ. Новые устройства и системы автоматики, информатики и связи: сб. науч. трудов. Екатеринбург : УрГУПС. 2000. Вып. 18 (100). С. 286-291.

Щиголев С. А., Шевцов В. А., Хохряков Г. В. и др. Путевой датчик ДПЭП системы УКП СО. Автоматика, связь, информатика. 2001. № 3. С. 9-11.

Галкин О. В., Шабалин А. Н., Насонов Г. Ф. Многофункциональные датчики счета осей. Автоматика, связь, информатика. 2004. № 11. С. 6-8.

Lau P., Altehage K. Рельсовый датчик, устойчивый к воздействию вихретокового тормоза. Железные дороги мира. 2002. № 12. С. 60-63.

Кривда М. А. Технология счета осей. Применение в системах ЖАТ. Автоматика, связь, информатика. 2007. № 8. С. 10-11.

Future challenges to wheel detection and axle counting. Modern Wheel Sensor Systems, SIGNAL + DRAHT. (103) 9/2011. P.37-43.

Нелепин Р. А., Камачкин А. М., Туркин И. И., Шамберов В. Н. Алгоритмический синтез нелинейных систем управления / под ред. Р. А. Нелепина. Ленинград : Изд-во ЛГУ 1990. 237 с.

Воробьева Е. А., Зубов Н. Е., Микрин Е. А., Мисриханов М. Ш., Рябченко В. Н., Тимаков С. Н. Синтез стабилизирующего управления космическим аппаратом на основе обобщенной формулы Аккермана. Изв. РАН. Теория и системы управления. 2011. № 1. С. 116–126.

Бабаєв М. М., Прилипко А. А. Математична модель колійного перетворювача індукційного типу Зб. наук. праць ДонІЗТ. Донецьк, 2009. Вип. 19. С. 33-43.

Смит Джон М. Математическое и цифровое моделирование для инженеров и исследователей. Москва : Машиностроение, 1980. 356 с.

Дьяконов В. П., Абраменко И. В. MATLAB 5.0/5.3 Система символьной математики. Москва : НОЛИЖД, 1999. 640 с.

Черных И. В. SIMULINK: Среда создания инженерных приложений / под общ. ред. В. Г. Потемкина. Москва : ДИАЛОГ – МИФИ, 2003. 496 с.