Підвищення показників готовності та відновлення систем керування рухом поїздів на основі збільшення глибини контролю

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18664/ikszt.v25i3.214120

Ключові слова:

системи керування рухом поїздів, надійність, готовність, відновлення, глибина контролю, тестове покриття, функціональні випробування

Анотація

Безперебійність процесів перевезень залізничним транспортом визначається експлуатаційною надійністю систем керування рухом поїздів. Одними з найважливіших параметрів, що визначають працездатність і справність систем керування, їхню експлуатаційну придатність до регулювання руху поїздів і виконання маневрової роботи, є готовність та здатність до відновлення. Вони визначаються коефіцієнтами готовності і інтенсивністю відновлення відповідно. З метою підвищення цих показників в опублікованому дослідженні, спираючись на останні наукові досягнення, розроблено модель оцінювання глибини контролю функціональних параметрів систем керування рухом поїздів, що здійснюються шляхом функціональних випробувань. На підставі наукових даних, які визначають взаємозв’язок між коефіцієнтом готовності, інтенсивністю відновлення технічних засобів і глибиною їх контролю, встановлено закономірності, що визначають збільшення експлуатаційної готовності та показників відновлення систем керування руху поїздів при зміні масштабності та складності технологічних об’єктів. Розроблено метод, яких дозволяє на основі збільшення глибини контролю досягти підвищення експлуатаційної  готовності та параметра відновлення систем керування рухом поїздів відповідно до 30 % і до шести разів. З урахуванням кореляції між відмовами пристроїв керування рухом поїздів і їх затримками зазначені результати дозволяють зменшити непродуктивний простій поїздів до 15 %.

 

Біографії авторів

О. В. ЩЕБЛИКІНА, Український державний університет залізничного транспорту

асистентка

О. Ю. КАМЕНЄВ, Український державний університет залізничного транспорту

к.т.н., доцент

А. О. ЛАПКО, Український державний університет залізничного транспорту

к.т.н., доцент

В. Г. САГАЙДАЧНИЙ, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант

Посилання

Про схвалення Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року: Розпорядження Кабінету міністрів України від 30 травня 2018 р. № 430-р / Кабінет міністрів України. Офіційний вісник України. 2018. № 52. С. 533. Ст. 1848. Код акта 90720/2018.

Бочков К. А., Харлап С. Н. Методы обеспечения безопасности в микропроцессорных системах железнодорожной автоматики и телемеханики: учеб. пособие для студ. трансп. спец. высш. учеб. заведений. Гомель: БелГУТ, 2001. 84 с.

Каракаев А. Б., Луканин А. В. Исследование основных зависимостей между показателям между показателями надежности и показателями глубины контроля судового электрооборудования. Вестник Государственного университета морского и речного флота имени адмирала С. О. Макарова. 2016. Вып. 3 (37). С. 180-192.

Иванов Д. Е., Громова Т. В., Швецова-Шиловская Т. Н. Автоматизированный анализ контролепригодности систем контроля технологического оборудования на опасных производств. объектах. Вестник МГТУ им. Н. Э. Баумана. Сер. «Приборостроение». Москва, 2016. № 3. С. 114-128. DOI: 10.18698/0236-3933-2016-3-114-128.

Markevicius V., Navikas D., Idzkowski A., Andriukaitis D., Valinevicius A., Zilys M. Practical Methods for Vehicle Speed Estimation Using a Microprocessor-Embedded System with AMR Sensors. Sensors (Basel). 2018. Vol. 18(7): 2225. P. 1-12. DOI: 10.3390/s18072225.

S¸ENER I., KAYMAKC O. T., USTO GLU ˙I, CANSEVER G. Specification and formal verification of safety properties in a point automation System. Turkish Journal of Electrical Engineering & Computer Sciences. 2016. Vol. 24. P. 1384–1396. DOI:10.3906/elk-1311-27.

Fantechi A., LecomteT., Romanovsky A. Reliability, Safety, and Security of Railway Systems. Modelling, Analysis, Verification, and Certification: second International conference, RSSRail, 2017 Pistoia, Italy, November 14-16, 2017 Proceedings. 2017. Pistoia. Italy. P. 217. DOI: 10.1007/978-3-319-68499-4.

Kans M., Galar D., Thaduri A. Maintenance 4.0 in Railway Transportation Industry. A data fusion approach of multiple maintenance data sources for real-world reliability modeling. 2016. P. 317-331. DOI: 10.1007/978-3-319-27064-7_30.

Hwang J.-G., Baek J.-H., Jo H.-J., Lee K.-M. Black-box testing tool of railwaysignalling system software with a focus on user convenience. WIT Transactions on The Built Environment. Korea. 2014. Vol 135. P. 99-108. DOI:10.2495/CR140081.

Chen X., Wang D., Huang H., Wang Z. Verification and validation in railway signalling engineering – an application of enterprise systems techniques. Enterprise Information Systems. 2014. Vol. 8:4. P. 490-511. DOI: 10.1080/17517575.2013.835071.

Listrovoy S., Panchenko S., Listrova E. Mathematical models in computer control systems railways and parallel computing: monograph. Kharkiv, 2017. 300 p.

Boinik A., Prohonnyi O., Kameniev O., Kuzmenko D., Shcheblykina О. Development and investigation of methods of graphic-functional modeling of distributed systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2018. Vol. 94. № 4/4. P. 59-69. DOI: 10.15587/1729-4061.2018.140636 (видання індексується в базі Scopus).

Кустов В. Ф., Каменев А. Ю. Экспериментально-статические модели распределённых технологических объектов. Металлургическая и горнорудная промышленность. 2013. № 2.

C. 97-101.

Каменєв О. Ю. Удосконалення методів контролю параметрів системи мікропроцесорної централізації. Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті: науково-технічний журнал. Харків: УкрДУЗТ, 2013. Вип. 3. C. 75-77.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-21