Інформаційно-розрахунковий комплекс «Тягові розрахунки» та математичні методи пошуку основних параметрів руху поїзда як основи оптимізації витрат ресурсів на тягу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18664/ikszt.v25i4.219530

Ключові слова:

програмний комплекс, тягові розрахунки, паливна економічність, математичне моделювання, локомотив

Анотація

У статті розглянуто питання визначення основних параметрів тягових розрахунків і формул математичного апарату їх пошуку. Економічно доведено необхідність застосування алгоритмізації на базі паливної економічності тягового рухомого складу. Подано програмний продукт «Тягові розрахунки» мовою програмування «С#». Наведено алгоритм і його опис з логічно відповідними прикладами суті роботи автоматизованої системи. Графічно інтерпретовано параметри руху вантажного поїзда та конвертування у формат «Microsoft Office Excel» як основи інженерного оптимізаційного розрахунку.

 

Біографії авторів

М. A. БАРИБІН, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант

А. П. ФАЛЕНДИШ, ДВНЗ Приазовський державний технічний університет

д.т.н.

В. О. ГАТЧЕНКО, Державний університет інфраструктури і технологій

к.т.н.

О. В. КЛЕЦЬКА, ДВНЗ Приазовський державний технічний університет

к.т.н.

О. В. КІРІЦЕВА, ДВНЗ Приазовський державний технічний університет

асистент

Посилання

. Осипов С. И., Осипов С. С. Основы тяги поездов: учеб. для студ. техникумов и колледжей ж.-д. трансп. Москва: УМК МПС России, 2010. 592 с.

Михеев В. А. Оценка эксплуатационной экономичности дизельных локомотивов на заданном участке обслуживания. Вестник Сибирской государственной автомобильно-дорожной академии. 2015. № 1(41). С. 91-96.

Михеев В. А., Сопижук А. Н. Оценка тяговой характеристики тепловозов по результатам стационарных испытаний. Актуальный проблемы гуманитарных и естественных наук. 2016. № 2(2). С. 46-48.

Водянников Ю. Я., Свистун С. М., Макеева Е. Г. Методология пересчета тормозной эффективности одиночного вагона на тормозную эффективность поезда. Залізничний транспорт. 2014. № 2.

С. 27-37.

Тартаковський Е. Д., Фалендиш А. П. Інформаційна система оцінки технічного рівня маневрових тепловозів. Зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. Технічні науки. Луганськ: Вид-цтво СНУ ім. В. Даля, 2004. С. 129-132.

Фалендиш А. П., Брагін М. І. Інформаційно-розрахункова система оцінки технічного рівня дизель-поїздів. Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля: науковий журнал. Луганськ: Вид. СНУ, 2011. № 1 (155). Ч. 2. С. 234-237.

Фалендиш А. П., Сумцов А. Л., Артеменко О. В. Програмний комплекс вибору системи технічної експлуатації маневрового тепловозу. Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. 2016. № 1. С. 54-61.

Розрахунковий комплекс оцінки ефективності використання ресурсозберігаючих технологій очищення систем дизеля та тепловоза / Д. О. Аулін, А. О. Каграманян, А. П. Фалендиш, О. В. Рудковський. Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. 2017. № 6. С. 9-15.

Черемисин В. Т. Роль информационных технологий в обеспечении надежности локомотива. Локомотив. 2017. № 9. С. 2-4.

Приказ № 867р. Правила тяговых расчетов для поездной работы: утв. распоряжением ОАО «РЖД» от 12.05.2016 р. Москва, 2016. 510 с.

Safna F., Sunny R. Artificial Neural Network Based Data Mining. International Journal of Innovative Science, Engineering & Technology. Vol. 5(4). June 2015. Р. 240-245.

Pecháč P., Sága M. Controlling of local search methods' parameters in memetic algorithms using the principles of simulated annealing. Proc. Eng. Vol. 136. April 2016. Р. 70-76.

Uyulan C., Gokasan M., Bogosyan S. Readhesion control strategy based on the optimal slip velocity seeking method. Journal of Modern Transportation. Vol. 26(1). April 2018. Р. 36-48.

Ding J., Zhang P., Li J. Fatigue life prediction of IGBT module for metro vehicle traction converter based on traction calculation. IEEE 11th International Conference on Power Electronics and Drive Systems, Sydney NSW. 2015. Р. 1116-1121.

Yuan L., Zhao H., Chen H., Ren B. Nonlinear MPC-based slip control for electric vehicles with vehicle safety constraints. Mechatronics. Vol. 38. December 2016. Р. 1-15.

Gao R.Z., Wang Y.J., Lai J. F., Gao H. Neuro-adaptive faulttolerant control of high speed trains under traction-braking failures using self-structuring neural networks. Information Sciences. Vol. 367. May 2016. Р. 449-462.

Cole C., Spiryagin M., Wu Q., Sun Y. Q. Modelling, simulation and applications of longitudinal train dynamics. Vehicle System Dynamics. 2017. 55(10). Р. 1498–1571.

Fu Q., Zhu J., Mao Z., Zhang G., Chen T. Online Condition Monitoring of Onboard Traction Transformer Core Based on Core-Loss Calculation Model. IEEE Transactions on Industrial Electronics. 2018. 65(4). Р. 3499-3508.

Navas M. A., Sancho C., Carpio J. Reliability analysis in railway repairable systems. International Journal of Quality and Reliability Management. 2017. № 34(8). Р. 1373-1398.

Song H., Schnieder E. Evaluating Fault Tree by means of Colored Petri nets to analyze the railway system dependability. Safety Science. Vol. 110. December 2018. Р. 313-323.

ДБН В.2.3-19-2008. Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування. Введ. 26.01.2008. Київ: МінРегіонБуд України, 2008. 12 с.

Математичне моделювання основних параметрів у тягових розрахунках / А. П. Фалендиш, В. О. Гатченко, С. В. Возненко та ін. Зб. наук. праць ДУІТ. Серія «Транспортні системи і технології». 2020. № 35. С. 102-112.

Наказ №204-Ц. Положення про інспекцію з контролю ефективності використання енергоресурсів Укрзалізниці. Введ. 16.05.2014. Київ, 2014. 10 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-21