Розроблення СППР для управління процесом формування контейнерних поїздів у рамках системи інтермодальних перевезень
DOI:
https://doi.org/10.18664/ikszt.v28i3.290142Ключові слова:
інтермодальні контейнерні перевезення, контейнерний поїзд, випадковий потік, теорія точкових процесівАнотація
На сучасному транспортному ринку інтермодальні контейнерні перевезення відіграють важливу роль, забезпечуючи ефективне транспортування вантажів як на міжнародному, так і внутрішньому рівні. У цьому контексті використання залізничного транспорту на сухопутних ділянках перевезення набуває все більшої значущості завдяки більшій вантажопідйомності, енергоефективності та екологічності.
Метою цього дослідження є удосконалення моделі управління процесами формування контейнерних поїздів і забезпечення їхньої своєчасної доставки на судно-контейнеровоз. Пропонується модель, що враховує особливості взаємодії різних учасників процесу разом із портовими терміналами, залізничними станціями та судновими операторами.
Дослідження виявило, що ефективне управління процесом формування контейнерних поїздів відіграє важливу роль у забезпеченні своєчасної доставки вантажів. Особливу увагу приділено ймовірнісним складовим моделі, пов'язаним із процесом накопичення контейнерів і їхнього просування до порту. Модель дає змогу ефективно оптимізувати моменти завершення формування поїздів з урахуванням низки обмежень.
Результати розрахунків і аналізу свідчать про недотримання оптимальних умов формування контейнерних поїздів, що з високою ймовірністю призведе до значних додаткових операційних витрат логістичних операторів в інтермодальних перевезеннях. Запропонована модель може слугувати основою для системи підтримки прийняття рішень (СППР) у сфері управління доставкою контейнерів до порту сухопутною частиною шляху під час використання контейнерних поїздів. Це дасть змогу підвищити надійність планування і покращити координацію процесів, забезпечуючи своєчасну доставку контейнерів на судно-контейнеровоз і підвищуючи ефективність інтермодальних перевезень.
Загалом використання розробленої математичної моделі сприятиме підвищенню операційної ефективності та забезпеченню високої якості послуг, що є значущим фактором для портових операторів, логістичних компаній та інших учасників логістичного ланцюга.
Посилання
De Langen P. W., Chouly A. Hinterland access regimes in seaports. European Journal of Transport and Infrastructure Research. 2004. 4(4). P. 361–380.
Yan B., Zhu X., Lee D-H. Jin J. G., Wang L. Transshipment operations optimization of sea-rail intermodal container in seaport rail terminals. Computers & Industrial Engineering. 2020. 141(6):106296.
Hu Q., Wiegmans B., Corman F., Lodewijks G. Integration of inter-terminal transport and hinterland rail transport. Flexible Services and Manufacturing Journal. 2019. 31. P. 807–831.
Butko T., Prokhorov V., Kolisnyk A., Parkhomenko L. Devising an automated technology to organize the railroad transportation of containers for intermodal deliveries based on the theory of point processes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2020. 1(3). P. 6–12.
Fathi-Vajargah B., Khoshkar-Foshtomi H. Simulating of poisson point process using conditional intensity function (Hazard function). International Journal of Advanced Statistics and Probability. 2014. 2(1). P. 34–41.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.