Адаптивна концентрація у вантажній і комерційній роботі в умовах інформатизації технологічних процесів на залізниці України

Автор(и)

  • Артур Олександрович Каграманян Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0003-3520-4911
  • Антон Олександрович Ковальов Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-8546-3183
  • Віктор Мефодійович Запара Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-9134-1799
  • Ярослав Вікторович Запара Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-0504-7890
  • Ольга Олександрівна Шапатіна Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-9185-6212

DOI:

https://doi.org/10.18664/ikszt.v29i2.307555

Ключові слова:

адаптивна концентрація, вантажна робота, економічна ефективність, інформатизація технологічних процесів, комерційна робота, обробка перевізних документів, пункт концентрації, умова доцільності

Анотація

У статті розглянуті особливості проведення адаптивної концентрації у вантажній і комерційній роботі в умовах інформатизації технологічних процесів на залізниці України:  введено поняття і сформульовано визначення адаптивної концентрації на залізниці у сфері вантажної і комерційної роботи, розглянуто технологічні аспекти створення і функціонування Пунктів концентрації обробки перевізних документів, сформульовано умову доцільності їх створення, доведено економічну ефективність створення і  функціонування таких пунктів на прикладі полігонів регіональної філії «Південна залізниця».

Біографії авторів

Артур Олександрович Каграманян, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри теплотехніки, теплових двигунів та енергетичного менеджменту

Антон Олександрович Ковальов, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри управління вантажною і комерційною роботою

Віктор Мефодійович Запара, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, професор кафедри управління вантажною і комерційною роботою

Ярослав Вікторович Запара, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри управління вантажною і комерційною роботою

Ольга Олександрівна Шапатіна, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри управління вантажною і комерційною роботою

Посилання

45,7 % залізничних колій в Україні є збитковими – «Укрзалізниця». URL: https://gordonua.com/ukr/news/money/-45-7-zaliznichnih-kolij-v-ukrajini-je-zbitkovimi-ukrzaliznitsja-964612.html (дата звернення 23.04.2024).

Кизим О. В. Методика вибору опорних станцій на полігоні концентрації комерційної роботи. Збірник наукових праць ХарДАЗТ. Харків: ХарДАЗТ, 2001. Вип. 47. С. 51-55.

Данько М. І., Кизим О. В. Умови функціонування опорних станцій на полігоні вуглевидобувного регіону. Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. 2004. № 2. С. 77-79.

Kozachenko D. M., Vernigora R. V., Rustamov R. S. Сreation of export-oriented network of grain elevators in Ukraine. Наука та прогрес транспорту. Вісник ДНУЗТ. 2017. № 2(68). С. 56-70.

Сахно В. П., Поляков В. М., Дехтяренко Д. О. Теоретичні засади використання змішаного методу багатокритеріального аналізу для маршрутизації перевезень вантажів. Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. Харків: ДУЗТ, 2019. Вип. 188. С. 50-57.

Богомазова Г. Є., Бауліна Г. С. Розробка моделі формування ступінчатих маршрутів із зерновими вантажами на залізницях України. Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. Харків:ДУЗТ, 2019. Вип. 187. С. 42-48.

Арсененко Д. В. Удосконалення організації перевезень зернових вантажів залізничними ступінчастими маршрутами. Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. Харків: ДУЗТ, 2019. Вип. 184. С. 92-97.

Lewis Richard A semantic approach to railway data integration and decision support. Ph.D. thesis, University of Birmingham. 2022. 300 p. URL: http://etheses.bham.ac.uk/5959/1/Lewis15PhD.pdf (last access 26.04.2024).

Pepevnik Anton, Martina Belšak Information system in the function of railway traffic management. Transport Problems. 2021. Vol. 6. Is. 1. P. 37-42.

Pyza Dariusz Multi-Criteria Evaluation of Transportation Systems in Supply Chains. Archives of Transport. 2021. Vol. 23. Is. 1. P. 47-65.

Запара В. М., Діденко В. І., Рехтик Я. В. Взаємодія пункту концентрації обробки перевізних документів та прикріплених до нього вантажних станцій. Тези ХУ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні інформаційні та інноваційні технології на транспорті» (24-25 травня 2023 р., м. Херсон). Херсон: Херсонська державна морська академія, 2023. С. 136-137.

Запара В. М., Мухопад Н. В. Пункти концентрації обробки перевізних документів - сучасний підхід в удосконаленні транспортних технологій. Тези ХІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика» (1 - 2 червня 2023 р. м. Харків). Харків: УкрДУЗТ, 2022. С. 127-128.

Шевченко Т. Д. Концентрація вантажної і комерційної роботи на опорних станціях. Збірник наукових праць ХарДАЗТ. Харків: ХарДАЗТ, 1999. Вип. 38. С. 81-88.

Рейтинг-аналіз діяльності вантажних станцій АТ «Укрзалізниця». URL: https://www.uz.gov.ua/files/file/cargo_transportation/%D0%9F%D0%BE%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BE%D0%BA%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%2002.04.2020.pdf (дата звернення 26.04.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28