Холістичний підхід для ухвалення рішень щодо енергозбереження на рейковому транспорті
DOI:
https://doi.org/10.18664/ikszt.v29i4.320361Ключові слова:
холістичний підхід, енергозбереження, залізничний транспорт, транспортне підприємство, ухвалення рішеньАнотація
Глобальні прагнення до сталого розвитку та енергетичної ефективності привертають значну увагу до цілеспрямованих заходів з енергозбереження в секторі залізничного транспорту. Зазвичай традиційні підходи до управління енергоспоживанням у залізничних системах є фрагментарними і зосереджені на окремих технологічних або експлуатаційних удосконаленнях ізольовано. Ці заходи мають певний успіх, але не завжди враховують складність залізничної транспортної системи в цілому. Необхідна більш комплексна стратегія, яка б ураховувала взаємопов’язану природу інфраструктури, технологій, політики та експлуатації. Для цього у статті запропоновано варіант цілісної концепції для ухвалення рішень щодо політики енергозбереження в секторі залізничного транспорту. Основна мета полягає в поліпшенні типового циклу ухвалення рішень транспортними підприємствами щодо енергозбереження. У статті проаналізовано досвід упровадження холістичних практик в інших галузях людської діяльності і досліджено, як цілісна методологія може підвищити ефективність політики і практики енергозбереження в залізничному секторі.
Посилання
Shuai Su, Zhingbei Tian, Rob M. P. Goverde. Energy-Efficient Train Operation. A System Approach for Railway Networks. Cham: Springer, 2023. 234 с.
Jacyna M., Gołębiowski P. An approach to optimizing the train timetable on a railway network. WIT Transactions on the Built Environment. 2015. № 146. С. 699-710. DOI: 10.2495/UT150571.
Caimi G., Kroon L., Liebchen Christian. Models for railway timetable optimization: Applicability and applications in practice. Journal of Rail Transport Planning & Management. 2017. № 6. С. 285-312. DOI: 10.1016/j.jrtpm.2016.11.002.
Simulation of The System of Provision of Target Braking of Rolling Stock / Vadym Liashenko, Serhii Yatsko, Yaroslav Vaschenko, Mykola Khvorost. Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. 2023. Т. 28, № 2. С. 63-73. DOI: 10.18664/ikszt.v28i2.283285.
Ronanki D., Siddhartha A. Singh, Williamson S. Comprehensive Topological Overview of Rolling Stock Architectures and Recent Trends in Electric Railway Traction Systems. IEEE Transactions on Transportation Electrification. 2017. № 3. С. 724-738. DOI: 10.1109/TTE.2017.2703583.
Application of flywheel energy storage for heavy haul locomotives / M. Spiryagin, P. Wolfs, F. Szanto, Y. Sun, C. Cole, Dwayne Nielsen. Applied Energy. 2015. № 157. С. 607-618. DOI: 10.1016/J.APENERGY.2015.02.082.
Smart Energy Systems for coherent 100 % renewable energy and transport solutions / B. V. Mathiesen H. Lund, D. Connolly та ін. Applied Energy. 2015. № 145. С. 139-154. DOI: 10.1016/j.apenergy.2015.01.075.
Berjawi A. E. H., Walker S. L., Patsios C. An evaluation framework for future integrated energy systems: A whole energy systems approach. Renewable & Sustainable Energy Reviews. 2021. № 145. DOI: 10.1016/J.RSER.2021.111163.
An Energy-Efficient Train Operation Approach by Integrating the Metro Timetabling and Eco-Driving / S. Su, Xuekai Wang, Yuan Cao, Jiateng Yin. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems. 2020. № 21. С. 4252-4268. DOI:10.1109/TITS.2019.2939358.
A synergistic energy-efficient planning approach for urban rail transit operations / J. Ning, Yonghua Zhou, Feng-Qin Long, Xin Tao. Energy. 2018. № 151. С. 854-863. DOI: 10.1016/J.ENERGY.2018.03.111.
Яцько С. І. Методологія вибору раціональної стратегії визначення характеристик перспективного моторвагонного рухомого складу. Збірник наукових праць ДонІЗТ. 2012. № 29. С. 182-195.
Ratniyomchai T., Hillmansen S., Tricoli P. Recent developments and applications of energy storage devices in electrified railways. IET Electrical Systems in Transportation. 2014. № 4. С. 9-20.
Energy storage systems to exploit regenerative braking in DC railway systems: Different approaches to improve efficiency of modern highspeed trains / M. Ceraolo, G. Lutzemberger, E. Meli, L. Pugi, A. Rindi, G. Pancari. Journal of Energy Storage. 2018. № 16. С. 269-279.
Electrical transport with onboard energy storage / Sergiy Yatsko, Yaroslav Vashchenko, Anatoliy Sidorenko, Borys Liubarskyi, Bagish Yeritsyan. International Journal of Renewable Energy Research. 2019. Т. 9, № 2. С. 848-858. DOI: 10.20508/ijrer.v9i2.9143.g7652.
Yatsko S., Vashchenko Ya., Sidorenko A. Development of strategies for reducing traction energy consumption by electric rolling stock. Computational Problems of Electrical Engineering. 2019. Т. 9, № 1. С. 44-51. DOI: 10.23939/jcpee2019.01.044.
Comprehensive approach to modeling dynamic processes in the system of underground rail electric traction / Yatsko, S., Sytnik, B., Vashchenko, Y., Sidorenko, A., Liubarskyi, B., Veretennikov, I., & Glebova, M. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2019. Т. 1, № 9 (97). С. 48-57. DOI: 10.15587/1729-4061.2019.154520.
González-Gil A., Palacin R., Batty P. Sustainable urban rail systems: strategies and technologies for optimal management of regenerative braking energy. Energy Conversion and Management. 2013. № 75. С. 374-388.
Ляшенко В. М., Яцько С. І., Плахтій О. А. Досвід застосування MCDA при виборі заходів з енергозбереження на рейковому електричному транспорті. Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. 2023. Т. 28, № 4. С. 46-54. DOI:10.18664/ikszt.v28i4.296506.
Shanteau J. Psychological characteristics and strategies of expert decision makers. Acta Psychologica. 1988. № 68. С. 203-215. DOI: 10.1016/0001-6918(88)90056-X.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.