Щодо параметрів залізничної колії, що забезпечують плавність і безпеку руху в межах залізничних переїздів

Автор(и)

  • Олександр Михайлович Патласов Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0003-2081-5648
  • Олексій Олексійович Філіп’єв Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0009-0001-0278-5353
  • Ярослав Сергійович Воронцов Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0009-0000-8178-5468

DOI:

https://doi.org/10.18664/ikszt.v29i4.320440

Ключові слова:

залізничний переїзд, настил, контррейка, жолоб, безпека руху, комфортабельність

Анотація

Зі збільшенням ширини колії (особливо у кривих ділянках) до максимально допустимих значень з’являється небезпека  удару гребеня колеса об відвід контррейки, яка конструктивно забезпечує необхідний жолоб у настилі залізничного  переїзду. Для забезпечення комфортабельності та безпеки руху необхідно за встановлених швидкостей обмежити  максимально допустиму ширину колії або змінити мінімальний розмір жолоба в залізничному переїзді, або зменшити  максимальну швидкість руху. Ці висновки актуальні для залізниць ширини колії 1520 і 1435 мм.

Біографії авторів

Олександр Михайлович Патласов, Український державний університет науки і технологій

кандидат технічних наук, директор навчально-наукового центру розвитку професійної освіти  кафедри транспортної інфраструктури

Олексій Олексійович Філіп’єв, Український державний університет науки і технологій

аспірант кафедри транспортної інфраструктури

Ярослав Сергійович Воронцов, Український державний університет науки і технологій

аспірант

Посилання

Правила технічної експлуатації залізниць України : затв. наказом МТУ від 20.12.1996 р. № 411, зареєстр. в МЮУ 25.02.1997 р. за № 50/1854 зі змінами і доповненнями. Офіційний портал Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0050-97#Text (дата звернення 05.11.2024).

Інструкція з улаштування та експлуатації залізничних переїздів ЦП-0174 : затв. наказом МТЗУ від 26.01.2007 р. № 54, зареєстр. в МЮУ 22.02.2007 р. за № 162/13429 зі змінами і доповненнями. Офіційний портал Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0162-07#Text (дата звернення 05.11.2024).

Інструкція з улаштування та утримання колії залізниць України. Київ : ТОВ «НВП Поліграфсервіс», 2012. 456 с.

Курган М. Б., Курган Д. М., Лужицький О. Ф. Дослідження нерівностей колії в межах залізничних переїздів. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. 2015. № 5. С. 84-96. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_5_10 (дата звернення 05.11.2024).

Курган Д. М., Лужицький О. Ф., Гаврилов М. О., Панченко П. В. Вплив нерівностей колії на залізничних переїздах на умови взаємодії колії й рухомого складу. Матеріали 80 Міжнародної науково-практичної конференції «Проблеми та перспективи розвитку залізничного транспорту». Дніпро, 2020. С. 155-156. URL: https://reposit.nupp.edu.ua/bitstream/PoltNTU/8655/1/80_international_SP_conference_PPRTD.pdf#page=156 (дата звернення 05.11.2024).

СТП 02.01-002:2023. Залізничні колії / Улаштування й утримання колії шириною 1435 мм та суміщеної залізничної колії (1520 і 1435 мм). Київ : АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ», 2023. 49 с.

Договор о пользовании грузовыми вагонами в международном сообщении / Договор о ПГВ. Офиц. изд. Варшава : Комитет ОСЖД, 2022. 162 с.

ГОСТ 28370-89. Межгосударственный стандарт / Крестовины сборные марок 1/11 и 1/9. Основные размеры. Введ. 01.07.90. Москва: Издательство стандартов, 1990. 6 с.

Даніленко Е. І. Залізнична колія / Улаштування, проектування і розрахунки, взаємодія з рухомим складом. Київ : Інпрес, 2010. Т. 1. 528 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-13