Встановлення коефіцієнтів вертикальної динаміки другого ступеня ресорного підвішування швидкісного електропоїзда екр-1 «тарпан»
DOI:
https://doi.org/10.18664/ikszt.v30i1.326788Ключові слова:
швидкісний рухомий склад, коефіцієнт вертикальної динаміки, пневматична система ресорного підвішування, рейкова коліяАнотація
Використовуючи просторову математичну модель динамічної поведінки швидкісного електропоїзда ЕКр-1 «Тарпан» знайдено значення коефіцієнтів вертикальної динаміки другого ступеня ресорного підвішування. Отримано залежності коефіцієнтів вертикальної динаміки від швидкості руху при взаємодії рухомого складу з рейковою колією в прямій ділянці колії. Показано закономірності зміни коефіцієнтів вертикальної динаміки в залежності від початкового внутрішнього тиску в пневматичній системі ресорного підвішування, діаметру з’єднувального трубопроводу та об’єму додаткового резервуару.
Посилання
Kuzyshyn A., Batig A., Kostritsa S., Sobolevska J., Kovalchuk V., Dovhanyuk S., Voznyak O. Research of safety indicators of diesel train movement with two-stage spring suspension. BulTrans 2018: 10th Intern. Sci. Conf. on Aeronautics, Automotive and Railway Engineering and Technologies. 2018. 234. P. 1–6. https://doi.org/10.1051/matecconf/201823405003.
Kuzyshyn A., Kovalchuk V., Sysyn M., Sobolevska Y. Influence of the geometric parameters of the connecting pipeline on the stiffness and damping of the pneumatic spring suspension at high-speed rolling stock. Vehicle System Dynamics, 2024. P. 1–22. https://doi.org/10.1080/00423114.2024.2425022
Kuzyshyn A., Kovalchuk V., Sobolevska Y., Royko Y., Kravets I. Determining the effect of additional tank volume and air pressure in the spring on the dynamic indicators of a pneumatic system of spring suspension in high-speed railroad rolling stock. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2024. 3/7 (129). P. 47–62. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.304051
Щербина Ю. В. Поліпшення експлуатаційних показників гідравлічних демпферів пасажирських вагонів шляхом удосконалення їх конструкції [Текст]: дис. ... канд. техн. наук: 05.22.07 / Щербина Юрій Володимирович; Держ. ун-т інфраструктури та технологій. – Київ, 2018. – 198 с.
Черняк Г.Ю., Щербина Ю.В. Базова комп’ютерна модель просторової динаміки пасажирського вагона для швидкісного руху // Залізничний трансп. України. – 2012. – №6. – С.55–58.
Черняк Г.Ю., Щербина Ю.В. Розробка моделі пасажирського вагона для досліджень динаміки в програмному комплексі «Універсальний механізм» // Зб. наук. пр. КУЕТТ. Сер. «Транспортні системи і технології», Т.12. – К.: КУЕТТ, 2007. – С.75-82.
Cherniak H. Yu., Shcherbyna Yu. V. Principles of building of computer model of passenger cars dynamics for high-speed movement // Scientific and technical journal «Metallurgical and Mining Industry», №2. 2017. – P. 38–44.
Щербина Ю.В. Дослідження динамічних якостей пасажирського вагона при зміні конструктивної схеми розміщення системи демпфірування засобами комп’ютерного моделювання // Зб. наук. пр. ДЕТУТ Сер. «Транспортні системи і технології», Вип.29. – К.: ДЕТУТ, 2016. – С.218-227.
Ткаченко В. Динамічна взаємодія рухомого складу і колії на лініях швидкісного руху суміщеного з вантажним: монографія / В. Ткаченко, С. Сапронова, Н. Брайковська, В. Твердомед. – Вінниця: ГО «Європейська наукова платформа», 2021. – 240 с.
Теоретичні основи впровадження високошвидкісного руху поїздів в Україні [Текст]: монографія М. Б. Курган, Д. М. Курган; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпро, 2016.– 283 с.
Курган Д. М. Визначення динамічного навантаження від колеса на рейку для швидкісних поїздів. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту. 2015. № 3 (57). С. 118–128. doi: 10.15802/stp2015/46069.
Kurhan D. M. Features of perception of loading elements of the railway track at high speeds of the movement. Science and Transport Progress, 2(56), 136–145. https://doi.org/10.15802/stp2015/42172
Ling L., Xiao Xb., Xiong Jy. et al. A 3D model for coupling dynamics analysis of high-speed train/track system. J. Zhejiang Univ. Sci. A. 2014. 15. P. 964–983. https://doi.org/10.1631/jzus.A1400192
Pellegrini C., Gherardi F., Spinelli D., Saporito G., Romani M. Wheel–rail dynamic of DMU IC4 car for DSB: modeling of the secondary air springs and effects on calculation results. Vehicle System Dynamics, 2006. 44(sup1), 433–442. https://doi.org/10.1080/00423110600872960
Luo R., Liu C. Dynamics simulation of the highspeed train using interconnected hydro-pneumatic suspension as a self-steering system. Vehicle System Dynamics, 2021. 60(6), 2055–2074. https://doi.org/10.1080/00423114.2021.1892156
Xiao X., Xu H., Yang Y., Chen P., Hu Q. Analysis of the influence of track irregularity on high-speed train ride comfort. Vehicle System Dynamics, 2023. 62(7), 1658–1685. https://doi.org/10.1080/00423114.2023.2250888
Chen X., Yao Y., Shen L., Zhang X. Multi-objective optimization of high-speed train suspension parameters for improving hunting stability. International Journal of Rail Transportation, (2021). 10(2), 159–176. https://doi.org/10.1080/23248378. 2021.1904444
Yao Y., Chen X., Li H., Li G. Suspension parameters design for robust and adaptive lateral stability of high-speed train. Vehicle System Dynamics, 2022. 61(4), 943–967. https://doi.org/10.1080/00423114.2022.2062012
Yang Y, Zeng W, Qiu W, Wang T. Optimization of the suspension parameters of a rail vehicle based on a virtual prototype Kriging surrogate model. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. 2016. 230(8). 1890–1898. doi:10.1177/0954409715617213
Shi H., Gan F., Li F., Guo J. Numerical and experimental investigation of the wheel/rail interaction and dynamics for a high-speed gaugechangeable railway vehicle. Vehicle System Dynamics, 2021. 60(9), 3198–3214. https://doi.org/10. 1080/00423114.2021.1942506
Кузишин А. Я., Ковальчук В. В., Соболевська Ю. Г. Просторова математична модель динамічної поведінки сучасного рухомого складу в умовах швидкісного руху. Наука та прогрес транспорту. 2024. № 4(108). С. 55–66. doi: https://doi.org/10.15802/stp2024/318409.
Berg M. A Three–Dimensional Airspring Model with Friction and Orifice Damping. Vehicle System Dynamics, 1999. 33(1), 528–539. https://doi.org/10.1080/00423114.1999.12063109
Kuzyshyn A., Kovalchuk V., Stankevych V., Hilevych V. Determining patterns in the influence of the geometrical parameters of the connecting pipeline on the dynamic parameters of the pneumatic spring of railroad rolling stock. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2023. 1/7 (121), 57–65. https://doi. org/10.15587/1729-4061.2023.274180
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.