Формування базової економіко-математичної моделі технологій та інфраструктури мультимодального вантажного терміналу
DOI:
https://doi.org/10.18664/ikszt.v30i1.326814Ключові слова:
Транс’європейська транспортна мережа, мультимодальні перевезення, інтермодальний вантажний термінал, стандарт ширини колії, інвестиційні проєкти, математичні моделі, оптимізація технологій та інфраструктуриАнотація
Автори доводять необхідність розвитку на основі залізничної мережі України системи мультимодальних вантажних терміналів, які мають забезпечувати взаємодію двох та більше видів транспорту, зокрема залізниць двох стандартів ширини колії – 1435 мм в країнах ЄС та 1520 мм в Україні, без чого неможлива повноцінна інтеграція України в Транс’європейську транспортну мережу (TEN-T). Створення такої системи мультимодальних терміналів відповідає євроінтеграційним прагненням та зобов’язанням України, однак вимагає значних інвестицій, передусім зовнішніх. Це потребує обґрунтування певної етапності інвестиційних проєктів і робіт, придбання рухомого складу та технічних засобів, при чому пріоритетність цих етапів, проєктів і робіт буде залежати від термінів їхньої окупності. Подібні обґрунтування неможливі без адекватних економіко-математичних моделей, які формалізують та дають змогу оптимізувати технологічні процеси терміналів та вимоги до їхньої інфраструктури. Автори наводять базові положення та критерії оптимізації технологій та інфраструктури мультимодального вантажного терміналу, формують основи відповідної їм економіко-математичної моделі, визначають керовані змінні та обмеження математичної моделі, формулюють цільову функцію оптимізаційної задачі, що забезпечує релевантність проєктних, технологічних та управлінських рішень в процесі інтеграції залізниць України в Транс’європейську транспортну мережу (TEN-T) та розвитку мультимодальних вантажних перевезень.
Посилання
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (із змінами і доповненнями): URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_011#Text
Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року. Схвалено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2024 р. № 1550. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1550-2024-%D0%BF#Text
Про мультимодальні перевезення: Закон України від 17.11.2021 р. №1887-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1887-20#Text
Розміри контейнерів відповідно до класифікації ISO: https://surl.li/iebhbt
Розвиток мультимодальних перевезень в контексті досягнення цілей європейського зеленого курсу: досвід країн V4 та Румунії, можливості для України. Науково-аналітична записка. Львів – 2024. : https://ird.gov.ua/irdp/p20230037.pdf
УЗ відновила обсяг перевезення вантажів у контейнерах до довоєнного рівня https://interfax.com.ua/news/economic/1021620.html
Eurostat/ An official website of the EU: https://surl.li/xctzjy
Транс’європейська транспортна мережа: ЄС покращить сполучення з Україною та Молдовою. URL: https://euneighbourseast.eu/uk/news/latest-news/transyevropejska-transportna-merezha-yes-pokrashhyt-spoluchennya-z-ukrayinoyu-ta-moldovoyu/
В Єврокомісії пропонують будувати залізницю з колією 1435 мм з Кракова до Львова URL: https://cfts.org.ua/news/2023/07/12/v_evrokomisi_proponuyut_buduvati_zaliznitsyu_z_kolieyu_1435_mm_z_krakova_do_lvova_75699
EUROPLATFORMS. European Association of Transport & Logistics Centres Corporate Presentation Final – October 2015: http://surl.li/rmtcl
Rayhan Usamah, Donghoon Kang, Youn Doh Ha, Bonyong Koo. Structural Evaluation of Variable Gauge Railway / Infrastructures 2020, 5(10), 80; DOI: https://doi.org/10.3390/infrastructures5100080
Mateusz Zając, Tomislav Rozic, Ivona Bajor. Model for Evaluating the Effectiveness of Cargo Operation Strategy in an Inland Container Terminal / Appl. Sci. 2023, 13(12), 7127; DOI: https://doi.org/10.3390/app13127127
Mariusz Kostrzewski, Arkadiusz Kostrzewski. Analysis of Operations upon Entry into Intermodal Freight Terminals / Appl. Sci. 2019, 9(12), 2558; DOI: https://doi.org/10.3390/app9122558
Michał Kłodawski, Karol Nehring, Roland Jachimowski. The impact of the intermodal terminal operation strategy on container train loading duration / June 2024 Transport Problems 19(2):163-176 DOI:10.20858/tp.2023.19.2.13
Ján Ližbetin, Ondrej Stopka. Application of Specific Mathematical Methods in the Context of Revitalization of Defunct Intermodal Transport Terminal: A Case Study / Sustainability 2020, 12(6), 2295; DOI: https://doi.org/10.3390/su12062295
V. Pencheva, A. Asenov, A. Sladkowski, B. Ivanov. Current Issues of Multimodal and Intermodal Cargo Transportation / In book: Modern Trends and Research in Intermodal Transportation (pp.51-124) January 2022, DOI:10.1007/978-3-030-87120-8_2
Dmytro Levkin, Natalija Berezhna, Anna Kozenok, Inna Babych. Mathematical modeling of the process of containerized cargo handling at terminals / December 2023, Central Ukrainian Scientific Bulletin Technical Sciences 1(8(39)):196-201 DOI:10.32515/2664-262X.2023.8(39).1.196-20
Ладієва Л. Р. Методи оптимізації та пошуку оптимальних рішень: навч. посіб. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023. https://surl.li/vwfqck
ЖД вагони вантажні криті під зерно. Веб-сайт/ URL: http://surl.li/abiqmh (дата звернення 30.03.2025)
Укрзалізниця» купила 76 вантажних вагонів українського виробництва. URL: http://surl.li/outaqw (дата звернення 30.03.2025)
Крюківський вагонобудівний завод. Веб-сайт/ URL: http://surl.li/uejijg (дата звернення 30.03.2025)
Мінфін. Веб-сайт/ URL: http://surl.li/aidafv (дата звернення 30.03.2025)
European Central Bank. An official website/ URL: http://surl.li/eijxgu (дата звернення 30.03.2025)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.