Формування моделі функціонування залізничної транспортної мережі в умовах виникнення відмов і недоступності маршруту
DOI:
https://doi.org/10.18664/ikszt.v30i2.336435Ключові слова:
залізничні перевезення, альтернативний маршрут, оптимізаційна математична модель, виконання графіка руху поїздівАнотація
Незважаючи на відносно стабільні показники виконання графіка руху поїздів в умовах воєнного стану, тривала війна підвищує ризик впливу людського фактора на організацію перевізного процесу через постійний стрес та емоційні навантаження. Тому розвиток наявних і впровадження нових автоматизованих систем для працівників оперативно-диспетчерської ланки є одним із пріоритетних напрямів досліджень. Завдяки автоматизованим системам зменшується ризик введення помилкових даних через реалізацію контролю коректності інформації, що вносить працівник. Подальша обробка інформації дає змогу використовувати її для формування звітів, аналізів, прогнозів тощо, які є необхідними для ухвалення відповідних управлінських рішень. У статті сформовано модель функціонування залізничної мережі в умовах виникнення відмов і недоступності маршруту прямування поїзда на дільниці. Критерієм вибору оптимального альтернативного маршруту є мінімальний час руху поїзда по дільниці серед множини можливих маршрутів з урахуванням визначеної системи обмежень, поданої у вигляді технічних і технологічних параметрів поїздів та інфраструктури. Топологія дільниці перевезень подана у вигляді теорії графів, а можливість проїзду визначена перевіркою виконання логічних умов, що базовані на параметрах, які характеризують станції, перегони та поїзди. Сформовану модель запропоновано реалізувати як підсистему у складі автоматизованої системи керування перевезеннями АСК ВП УЗ Є у вигляді системи підтримки ухвалення рішень на АРМ працівників оперативно-диспетчерської групи. Це спрятиме зменшенню впливу людського фактора для організації перевезень залізничним транспортом з виникненням відхилень у русі поїздів від нормативного графіка руху, а також підвищенню конкурентоспроможності, надійності та якості надання послуг порівняно з іншими видами транспорту.
Посилання
Красноштан О. М. Живучість транспортної системи та способи її підвищення. Автошляховик України. 2023. С. 42–47. URL: https://doi.org/10.33868/0365-8392-2023-2-274-42-47.
Uddin M., Huynh N. Reliable Routing of Road-Rail Intermodal Freight under Uncertainty. Networks and Spatial Economics. 2019. Т. 19, № 3. С. 929–952. URL: https://doi.org/10.1007/s11067-018-9438-6.
Propagation-Based Train Rescheduling under Recoverable Delay Disturbances / J. Zhang та ін. Journal of Advanced Transportation. 2024. Т. 2024. С. 1–25. URL: https://doi.org/10.1155/2024/9961840.
Гайдук Д. А., Бутько Т. В. Аналіз впливу воєнного стану на виконання графіку руху поїздів. Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика: матеріали ХХ Міжнар. наук.-практ. конф. (6-7 червня 2024 р. м. Харків). Харків: УкрДУЗТ, 2024. С. 49-50.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.