Класифікаційний підхід щодо вибору антивібраційних захисних покриттів для елементів вантажних вагонів
DOI:
https://doi.org/10.18664/ikszt.v30i2.335459Ключові слова:
залізничний транспорт, транспортні технології, вагони, ремонт, експлуатація, надійність, несучі системи, покриття захисні, автоматизація, комп’ютерне моделюванняАнотація
У статті розглянуто класифікаційний підхід щодо вибору антивібраційних захисних покриттів для елементів вантажних вагонів. Запропоновано систему класифікації, яка враховує основні чинники експлуатаційного середовища, типи вібраційних навантажень, фізико-механічні властивості матеріалів покриттів і особливості конструктивних елементів вагонів. Такий підхід дає змогу оптимізувати процес підбору покриттів для підвищення довговічності та надійності залізничного рухомого складу. Результати дослідження можуть бути використані для проєктування, модернізації та технічного обслуговування вантажних вагонів з урахуванням сучасних вимог щодо віброзахисту.
Посилання
Chen Y., Wang J., & Zhang L. (2021). Vibration damping properties of polymer-based composites for freight wagon applications. Journal of Sound and Vibration. 501.116074. https://doi.org/10.1016/j.jsv.2021.116074.
Gupta A. & Kumar R. (2020). Advanced antivibration coatings for rail transport: A review. Materials Today: Proceedings. 28(3). 1422–1428. https://doi.org/10.1016/j.matpr.2020.04.809.
Ivanov S., Petrov V. & Kozlov A. (2022). Evaluation of viscoelastic materials for vibration reduction in freight car components. Transportation Research Part D: Transport and Environment. 102.103125. https://doi.org/10.1016/j.trd.2021.103125.
Lee H. & Kim D. (2023). Classification of vibration damping materials based on mechanical properties and application to rail vehicles. Composite Structures. 305.116497. https://doi.org/10.1016/j.compstruct.2022.116497.
Liu B. & Zhang G. (2020). Design and optimization of multi-layer coatings for vibration isolation in heavy-haul wagons. Journal of Vibration and Control. 26(15-16). 1353–1365. https://doi.org/10.1177/1077546320911096.
Martínez F. & García E. (2021). New trends in anti-vibration coatings for railway applications. Coatings. 11(5).543. https://doi.org/10.3390/coatings11050543.
Park S. & Jung W. (2022). A comparative study of rubber-based and polyurethane-based damping materials for freight wagons. Materials. 15(8).2901. https://doi.org/10.3390/ma15082901.
Patel R. & Thompson M. (2023). Finite element analysis of vibration damping in freight wagon components using composite coatings. Engineering Structures. 274.115182. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2022.115182.
Qin Y. & Zhao X. (2020). Dynamic performance of freight wagons with different antivibration coatings under load variations. Vehicle System Dynamics. 58(6). 923–941. https://doi.org/10.1080/00423114.2019.1623386.
Silva C. & Santos P. (2021). Experimental assessment of viscoelastic damping materials for railway applications. Journal of Materials Engineering and Performance. 30(7). 5267–5276. https://doi.org/10.1007/s11665-021-05799-w.
Smith J. & Brown K. (2022). A systematic approach to selecting vibration damping materials for rail freight components. Construction and Building Materials. 320.126291. https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2021.126291.
Tanaka H. & Watanabe T. (2020). Development of high-performance damping coatings for heavy transport vehicles. International
Journal of Rail Transportation. 8(3). 245–261. https://doi.org/10.1080/23248378.2019.1708005.
Wang L. & Li X. (2023). Machine learningbased classification of anti-vibration materials for railway use. Smart Materials and Structures. 32(4).045015. https://doi.org/10.1088/1361-665X/acc245.
Yang M. & Chen Z. (2021). Dynamic behavior of freight wagons with different damping treatments under impact loading. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. 235(5). 633–645. https://doi.org/10.1177/0954409720958941.
Zhang R. & Liu Y. (2022). Experimental and numerical study on vibration attenuation of freight wagon components using hybrid coatings. Journal of Vibration Engineering & Technologies. 10(2). 489–502. https://doi.org/10.1007/s42417-021-00395-7.
Sulim A. O., Fomin O. V., Khozya P. O., Mastepan A. Theoretical and practical determination of parameters of on-board capacitive energy storage of the underground rolling stock. Scientific Bulletin of National Mining University. 2018. Iss. 5 (1). P.79-87. doi: 10.29202/nvngu/2018-5/8.
Fomin O., Sulym А., Kulbovsky I., Khozia P., Ishchenko V. Determining rational parameters of the capacitive energy storage system for the underground railway rolling stock. Eastern-European journal of enterprise technologies. 2018. 2/1(92). Р. 63-71. doi: 10.15587/1729-4061.2018.126080.
Zhao H. & Wei J. (2020). A review of damping technologies for railway freight vehicles. Applied Acoustics. 166.107347. https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2020.107347.
Zhou P. & Xu D. (2023). Optimization of composite coatings for vibration reduction in rail freight transport. Composite Part B: Engineering. 248.110382. https://doi.org/10.1016/j.compositesb.2022.110382.
Zhu K. & Li W. (2021). Performance evaluation of elastomeric coatings for vibration control in heavy-haul wagons. Wear. 476-477.
https://doi.org/10.1016/j.wear.2021.203654.
Determining the dynamic loading on a semiwagon when fixing it with a viscous coupling to a ferry deck / O. Fomin, A. Lovska, I. Kulbovskyi, H. Holub, I. Kozarchuk, V. Kharuta. Восточно-Европейский журнал передовых технологий. 2019. № 2(7). С. 6-12. URL:
http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2019_2(7)_2.
Fomin O., Gerlici J., Lovska A., Kravchenko K., Prokopenko P., Fomina A., Hauser V. (2019). Durability Determination of the Bearing Structure of an Open Freight Wagon Body Made of Round Pipes during its Transportation on the Railway Ferry. Communications-Scientific letters of the University of Zilina. Vol. 21. № 1. 28-34 https://dspace.snu.edu.ua/handle/123456789/636.
Kumar S. & Sharma N. (2022). Recent advances in polymer-based damping materials for railway applications. Polymer Testing. 112.
https://doi.org/10.1016/j.polymertesting.2022.107628.
Feng X. & Li G. (2023). A decision-making framework for selecting anti-vibration coatings in rail freight transport. Advanced Engineering Materials. 25(4).2200985. https://doi.org/10.1002/adem.202200985.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.