Визначення ефективності електрорухомого складу. Основні положення та підходи
DOI:
https://doi.org/10.18664/ikszt.v0i6.58703Ключові слова:
ефективність електрорухомого складу, основні характеристики електрорухомого складу, тяговий двигу, структурна схема тягового приводуАнотація
Визначення ефективності приводу рухомого складу безпосередньо зв’язано з його проектуванням У роботі запропоновано проводити його по наступних етапах: визначення основних параметрів для проектування електрорухомого складу та проектування альтернативних конструкцій тягових приводів.Найбільш поширеною структурною схемою для живлення тягових двигунів змінного струму є напівпровідникові перетворювачі з проміжним контуром постійної напруги, але в останні часи запропоновані схеми електрорухомого складу з застосуванням трансформатора підвищеної частоти.Встановлено, що вхідний перетворювач і вихідний розділені між собою. Режими роботи першого визначаються контактною тяговою мережею, а другого – тягового – рухом електрорухомого складу на ділянці колії та режимами роботи тягового двигуна. Тому при дослідженні ефективності роботи тягового приводу електрорухомого складу нами розглядається тільки вихідний перетворювач.
Посилання
Любарский Б. Г. Теоретичні основи для вибору та оцінки перспективних систем електромеханічного перетворення енергії електрорухомого складу. – Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.22.09. - «Електротранспорт». Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут». Харків, - 2014. 368с.
Копылов И.П. Проектирование электрических машин / И.П. Копылов — М.: Энергия, 1980. – 495с.
Находкин М.Д. Проектирование тяговых электрических машин [Учебн. пособие для ВУЗов ж.-д. транспорта, Изд. 2, перераб. и дополн.] / М.Д. Находкин – М.: Транспорт, 1976. – 624 с.
Гетьман Г.К. Научные основы определения рационального мощностного ряда тяговых средств железнодорожного транспорта [Текст]: монография / Г.К. Гетьман. – Д.: Изд. Днепр. нац. ун-та ж/д трансп. им. акад. В. Лазаряна, 2008. – 444 с.
Общий курс железных дорог / В.Н. Соколов, В.Ф. Жуковский, С.В. Котенкова, А.С. Наумов– М.: УМК МПС Россия, 2002. – 296с.
Рябов Е.С. Реактивный индукторный двигатель с аксиальным магнитным потоком/ Е.С. Рябов // Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». – 2010. – № 38. – С. 80–83.
Любарский Б.Г. Электродвигатели для перспективного электроподвижного состава / Б.Г. Любарский, В.И. Омельяненко, Е.С. Рябов, А.В. Демидов, Т.В. Глебова // Локомотив-информ. – 2008. №1– С. 16–19
Омельяненко В.И. Анализ и сравнение перспективных тяговых электродвигателей / В.И. Омельяненко, Б.Г. Любарский, Е.С. Рябов, А.В. Демидов, Т.В. Глебова. // Залізничний транспорт України.– 2008. – №2/1. – С. 26–31.
Захаров В.И. Эволюция конструкций тяговых двигателей, выпускаемых ОАО «НПО«НЭВЗ». Современный уровень // Электровозостроение: Сб. научн. тр. / ОАО “Всерос. н.-и. и проектно-конструктр. ин–т электровозостроения (ОАО “ВЭлНИИ”).- 2003.- Т. 45. -С. 109 - 122.
Концепция современного тягового привода // Железные дороги мира. – 1999.– № 06. – С. 40–45
Басов Г.Г. Прогнозування розвитку дизель-поїздів для залізниць України [Текст]: монографія Ч. 1. / Г.Г. Басов, С.И. Ясько. – Харків: “Апекс+”.–2004. – 240 с.
Басов Г.Г. Разработка типажа современного моторвагонного подвижного состава для украинских железных дорог / Г.Г. Басов, К.П. Мищенко // Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. – 2003. – №48. – С.90 - 91.
Надёжность и эффективность в технике. Справочник / B.C.Авдуевский и др. – М.:Машиностроение. – Т. 3 Эффективность технических систем/ под ред. В. Ф. Уткина, Ю.В. Крючкова – 328с.
Любарский Б.Г. Концепция выбора типа тягового электропривода современного скоростного подвижного состава / Б.Г.Любарский // Вісник НТУ «ХПІ» – 2010. – № 39 – С.102 - 107.
Могилевкин И. М. Транспорт и коммуникации: прошлое, настоящее, будущее / И. М. Могилевкин. - М.: Наука, 2005. - 357 с.
Walrave М. Hochgeschwindigkeitsverkehr in Europa / М. Walrave, G. Ellwanger // ETR-Eisenbahntechnische Rundschau. - 1995. - № 10. -P. 136 - 142.
Корниенко В.В. Высокоскоростной электрический транспорт. Мировой опыт / В.В. Корниенко, В.И. Омельяненко. - X.: НТУ "ХПИ", 2007.- 159 с.
Моин В.С. Стабилизированные транзисторные преобразователи/ В.С. Моин. – М.: Энергоатомиздат, 1986. – 376с.
Гусевский Ю.И. Двухфазный тяговый электропривод при улучшенной форме питающего напряжения / Ю.И. Гусевский, А.В. Бондаренко// Інформаційно – керуючі системи на залізничному транспорті. – 2007. – № 4 (Додаток). – С. 5 - 6.
Муха Андрій Миколайович. Розвиток наукових основ створення тягових електропередач багатосистемних електровозів. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.22.09 – електротранспорт. – Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2011, 362 с.
Муха А.М. Уніфікація як критерій порівняльної оцінки структурних схем тягового перетворювача для багатосистемного електровоза / А.М. Муха // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. – 2009 – №29. - С. 71 – 75.
Забарило Д. А. Повышение эффективности электроподвижного состава двойного питания с тяговым асинхронным приводом. – Рукопись. Диссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук по специальности 05.22.09 – электротранспорт. Днепроп. национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск 2015. 170 с.
Забарило Д. О. Принципи побудови силових схем багатосистемних електровозів нового покоління / Д. О. Забарило // Локомотив-информ. – Х., 2013. – №8 (86). – С.4 - 12.
Электроподвижной состав двойного питания с асинхронными тяговыми двигателями и высокочастотным трансформатором / Н. Г. Висин, Б. Т. Власенко, Д. А. Забарило, С. Л. Марикуца, О. О. Шевчук, В. С. Крашанюк // Локомотив-информ. - Х.: Подвижной состав. – 2014. – № 02 (92). – С. 46 - 48.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 О М ПЕТРЕНКО, Б Г ЛЮБАРСЬКИЙ
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.