Математична модель системи «екіпаж – колія» для умов метрополітену

Автор(и)

  • О. М. ДАРЕНСЬКИЙ Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • А. С. МАЛІШЕВСЬКА Український державний університет залізничного транспорту,

DOI:

https://doi.org/10.18664/ikszt.v0i6.91925

Ключові слова:

динамічна система «екипаж – колія», поточний ресурс верхньої будови колії

Анотація

З урахуванням специфічних особливостей роботи шляхів метрополітену запропоновано математичну динамічну систему «екіпаж – колія». Підсистема «екіпаж» подана як структура, складена із твердих недеформованих елементів кузов – візок – колісні пари, які з'єднані між собою системою шарнірів (шворні) пружних (ресори) і демпфірувальних (гасителі коливань) елементів. Надано математичну модель коливань елементів цієї підсистеми.

Розглянуто вертикальні кінематичні і силові зв'язки підсистеми «колія» і «екіпаж».

Силові зв'язки підсистеми «екіпаж» і «шлях» переглянуті з урахуванням можливості виникнення пружних і дисипативних сил. Математично реалізовано важливе положення про те, що колеса вагона метрополітену і поверхні катання головок рейок мають односторонній зв'язок. Таке положення передбачає використання надалі розрахункової схеми шляху як балки, на пружно-дисипативних опорах.

Біографії авторів

О. М. ДАРЕНСЬКИЙ, Український державний університет залізничного транспорту

д-р техн. наук

А. С. МАЛІШЕВСЬКА, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант

Посилання

Волынец, В. П. Экспериментальное исследование горизонтальных поперечных жесткостей рельсовых нитей при разных типах скрепления [Текст] / В. П. Волынец // Вісник ДНУЗТ. – 2015. – № 6. – С. 57-60.

Мямлин, С. В. Математическая модель колебаний колесной пары с независимым вращением колес в горизонтальной плоскости [Текст] / С. В. Мямлин, О. А. Кирильчук, В. С. Метиженко // Вісник ДНУЗТ. – 2016. – № 4.

Йосифович, Р. М. Дослідження залишкового ресурсу дефектних рейок типу Р 50 із випробуваннями на циклічну витривалість у метрополітенах [Текст] / О. В. Огарков, Р. М. Йосифович // Вісник ДНУЗТ. – 2015. – № 6. – С. 78-84.

Даренский, А. Н. Результаты определения пространственных неупругих сопротивлений железнодорожного пути деформациям для условий промышленного транспорта [Текст] / А. Н. Даренский // ІКСЗТ. – 2010. – № 6. – С. 78-82.

Коган, А. Я. Об основных параметрах, определяющих устойчивое движение экипажей [Текст] / А. Я. Коган, И. В. Полищук // Вестник ВНИИЖТ. – 2005. – № 2. –С.4-6.

Коган, А. Я. Определение относительной скорости неупругого скольжения колеса по рельсу [Текст] / А. Я. Коган, Э. Д. Загитов // Вестник ВНИИЖТ. – 2006. – № 6. – С.19-21.

Bogacz, R. On new effects of wheel–rail interaction [Text] /R. Bogacz, R. Konowrocki //Archive of Applied Mechanics. – 2012. – Т. 82. – №. 10–11. – P. 1313–1323.

Kaiyun Wang , Chao Huang, Wanming Zhai, Pengfei Liu, Shen Wang. (2014). Progress on wheel–rail dynamic performance of railway curve negotiation. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), 1, Р. 209–220.

Dailydka, S. Modelling the interaction between railway wheel and rail/ [Text] J. Sadeghi, S. Shoja, //Transport. – 2008. – Т. 23. – №. 3. – Р. 236–239.

Otero, J. A mathematical model to study railway track dynamics for the prediction of vibration levels generated by rail vehicles/ [Text] J. Otero , M. A. Martínez, de los Santos, S. Cardona //Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. – 2011. – P. 62-71.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-29